Vi bygger brancheførende

Server-Side Tracking

Ring til migSend mail

Vi bygger brancheførende

Server-Side Tracking

Ring til migSend mail

GDPR compliant trackingsystem

Optimer din performance via et bedre kendskab til dine brugere, og få langt bedre indsigt i dine kernemålgrupper, salg, leads og din virksomheds samlede performance. Server side tracking gør både din hjemmeside hurtigere, den forbedrer dataindsamling og gør det ligeledes nemmere for dig at bestemme over, hvilken data der bliver indsamlet, så du kan overholde GDPR-reglerne korrekt.

Få indsigt i næsten 100% af al din trafik

95%

GDPR compliant trackingsystem

Optimer din performance via et bedre kendskab til dine brugere, og få langt bedre indsigt i dine kernemålgrupper, salg, leads og din virksomheds samlede performance. Server side tracking gør både din hjemmeside hurtigere, den forbedrer dataindsamling og gør det ligeledes nemmere for dig at bestemme over, hvilken data der bliver indsamlet, så du kan overholde GDPR-reglerne korrekt.

GDPR compliant ✓

Data i EU ✓

Anonymiseret data ✓

Datatilsynets nye reglement ✓

Hvad er Server-Side Tracking?

Hvad er Server-Side Tracking?

Server side tracking er en nyere teknologi, der gør op med den traditionelle måde at måle brugeradfærd på. Traditionel tracking, også kaldet client-side tracking, er baseret på indsamling af data om brugeradfærd gennem brugen af 3. parts-cookies. Det er blandt andet de cookies, som Google Analytics og Facebook placerer i brugerens browser, så snart brugeren accepterer cookies på et givent website. læs mere...

 

Få indsigt i næsten 100% af al din trafik

95%

UNDGÅ RISIKOEN FOR PRIVACY BØDER

Server-Side Tracking 2.0: Tracking som overholder GDPR

samt Datatilsynets krav til anvendelse af Google Analytics

Sikkerhed og compliance er bygget direkte ind i systemet, og sikrer dermed dig såvel som dine brugere. Herunder kan du se en model for, hvordan systemet er bygget op og hvordan forskellige funktioner er medvirkende til at sikre compliance. Systemet er opdateret efter Datatilsynets nye reglement, og derfor kalder vi det server side tracking 2.0.

Compliance oversigt

UNDGÅ RISIKOEN FOR PRIVACY BØDER

Tracking som opholder GDPR

samt Datatilsynets reglement krav til anvendelse af Google Analytics

Sikkerhed og compliance er bygget direkte ind i systemet, og sikrer dermed dig såvel som dine brugere. Herunder kan du se en model for, hvordan systemet er bygget op og hvordan forskellige funktioner er medvirkende til at sikre compliance. Systemet er opdateret efter Datatilsynets nye reglement, og derfor kalder vi det server side tracking 2.0.

Compliance oversigt

Branchens bedste tracking

Analytics script

Standard analytics script, som indsættes direkte i koden på din hjemmeside, er baseret på browser-cookies, og er den mest almindelige form for dataindsamling. Denne type sporing involverer indsamling af data fra en brugers browser, og det er højst sandsynligt via Google Analytics, Facebook Pixel eller via tags fra fx. Google Tag Manager. 

Fordele med standard tracking:

Tidligere den bedste løsning: I mange år, var standard tracking via Google Analytics en løsning, som de fleste virksomheder kunne bruge effekt.

Direkte adgang til data: Da tracking via client side er baseret på brugerens browser, giver denne form for dataindsamling direkte adgang til data, der kan bruges til annoncemålretning og optimeringer. Det har gjort det nemt for virksomheder at følge sin udvikling online. 

Nem implementering: Da tracking på client-side er meget almindeligt brugt, ses det oftest som standardindstilling og er nemt at implementere i de fleste CMS-systemer. Der findes utallige ressourcer online, som forklarer nemt og hurtigt hvordan det opsættes.

Gratis: Google Analytics er gratis at anvende, og giver adgang til data, som kan give en fin indikation på overall performance. Indtil IOS14, var det en valid måde at analysere data på og især følge udviklen af ens salg/leads online.

Server-Side Tracking

Server side tracking er derfor en mere sikker og kontrollerbar måde at spore hændelser på, da den ikke anmoder direkte fra brugerens browser. Det er nyttigt, når man beskæftiger sig med følsomme oplysninger og optimalt til indsamling af specifikke områder remarketing såsom sporing af salg, add-to-basket og leadgenerering.

Fordele med Server-Side Tracking:

Anonymiseret data: Den indsamlede data bliver anonymiseret, og forbliver under kontrol af annoncøren i et lukket miljø. Den er dermed ikke tilgængelig for tredjepartsudbydere. Det giver mere sikkerhed for både virksomheden og brugerne..

Ignorere adblokers: Med tracking på din server er virksomheder ikke afhængige af browserpolitik og cookies. Dette fjerner problematikken mht. cookies som fx ikke indsamles af de fleste iOS enheder, og muliggør derfor tracking på brugere med adblockers.

Optimeret analyse og markedsføring: De indsamlede data kan bruges som base for optimal analyse af brugeradfærd, salg og digitale indsatser.

Hurtigere loadtider: Højere websted hastighed i forhold til client side, da der ikke er nogen pixels, scripts eller andet der kan komme i vejen. Server side tracking vil også øge hastigheden på dit websted, og dermed også give SEO et boost.

Branchens

bedste tracking

Server-Side Tracking

Server side tracking er derfor en mere sikker og kontrollerbar måde at spore hændelser på, da den ikke anmoder direkte fra brugerens browser. Det er nyttigt, når man beskæftiger sig med følsomme oplysninger og optimalt til indsamling af specifikke områder remarketing såsom sporing af salg, add-to-basket og leadgenerering.

Fordele med Server-Side Tracking:

Anonymiseret data:
Den indsamlede data bliver anonymiseret, og forbliver under kontrol af annoncøren i et lukket miljø. Den er dermed ikke tilgængelig for tredjepartsudbydere. Det giver mere sikkerhed for både virksomheden og brugerne.
.

Ignorere adblokers:
Med tracking på din server er virksomheder ikke afhængige af browserpolitik og cookies. Dette fjerner problematikken mht. cookies som fx ikke indsamles af de fleste iOS enheder, og muliggør derfor tracking på brugere med adblockers.

Optimeret analyse og markedsføring:
De indsamlede data kan bruges som base for optimal analyse af brugeradfærd, salg og digitale indsatser
.

Hurtigere loadtider:
Højere websted hastighed i forhold til client side, da der ikke er nogen pixels, scripts eller andet der kan komme i vejen. Server side tracking vil også øge hastigheden på dit websted, og dermed også give SEO et boost.

FREMTIDSSIKRET MARKETING

Jeg hjælper dit website med at overholde GDPR-reglerne

Al data bliver sendt direkte til Google Analytics og Google Ads, der er compliant med GDPR. Via proxy serveren, som er indbygget i trackingløsningen, får du aggregeret konverteringsdata fra dine besøgende, der ikke giver samtykke til cookies. På den måde kan du beskytte dit brands omdømme og eliminere risikoen for bøder.

Jeg samarbejder med Cookie Information om at bygge GDPR-compliance direkte ind i trackingløsningen. Hvis du anvender en anden GDPR-compliance løsning, kan det også implementeres. Kontakt mig for at høre om muligheden.

Cookieinformation.com
FREMTIDSSIKRET MARKETING

Jeg hjælper dit website med at overholde GDPR-reglerne

Al data bliver sendt direkte til Google Analytics og Google Ads, der er compliant med GDPR. Via proxy serveren, som er indbygget i trackingløsningen, får du aggregeret konverteringsdata fra dine besøgende, der ikke giver samtykke til cookies. På den måde kan du beskytte dit brands omdømme og eliminere risikoen for bøder.læs mere...

Cookieinformation.com

Tæt på 100% indsamling af data af iPhone brugere

Med iOS 14 og frem, er online annoncering blevet markant mere vanskeligt, da den data som bruges til at optimere med, er blevet unøjagtig. Især med Facebook annoncering og på brugere med iPhone.
Med det datatab, som skyldes Apples seneste begrænsninger, har de fleste annoncører på tværs af marketingsplatforme set et markant fald i performance, især inden for e-commerce. Nogle har oplevet et fald i performance på 60-70% sammenlignet med tal fra før iOS 14.

For at komme problemet til livs skabte Facebook deres Conversions API, men det har ikke hjulpet tilstrækkeligt på den tabte data, og der er derfor fortsat store huller i den samlede data via Safari/iPhone brugere. Den seneste teknologiske udvikling, herunder Google Chromes udfasning af tredjeparts cookies i 2023, Apples aggressive privatlivsopdatering, webbrugeres stigende afhængighed af adblockers samt andre datamaskeringsværktøjer betyder, at annoncører ikke længere kan stole på traditionelle, browserbaserede metoder til indsamling af brugerdata og målretning mod målgrupper. Det er netop der, hvor server side tracking kan hjælpe med at få indsigt i den data.

Tæt på 100% indsamling af data af iPhonebrugere

Med iOS 14 og frem, er online annoncering blevet markant mere vanskeligt, da den data som bruges til at optimere med, er blevet unøjagtig. Især med Facebook annoncering og på brugere med iPhone. Med det datatab, som skyldes Apples seneste begrænsninger, har de fleste annoncører på tværs af marketingsplatforme set et markant fald i performance, især inden for e-commerce. Nogle har oplevet et fald i performance på 60-70% sammenlignet med tal fra før iOS 14.læs mere...

Beregn din pris på Server-Side Tracking

1
2
3
4
5
6
7
8
Tjek din pris for skræddersyet Server-side Tracking, som passer til din hjemmeside og behov.

Beregn din pris på
Server-Side Tracking

1
2
3
4
5
6
7
8
Tjek din pris for skræddersyet Server-side Tracking, som passer til din hjemmeside og behov.

Vælg Server-Side Tracking fordi

GDPR Compliant:

SSystemet er bygget op omkring reglementet for dataopsamling, dataopbevaring og anonymisering af data. Dertil er dataene opbevaret på servere i Europa.
.

Cookieless tracking:
I 2023 bliver cookies udfaset, og der er derfor er der brug for en ny løsning. Tracking på clientside involverer utallige devices og scenarier, hvilket fører til en øget sandsynlighed for, at noget kan påvirke dataene. læs mere...
Ignorere Adblockere:

Langt størstedelen af danske brugere med bærbare computere har installeret adblockers, som forhindrer client side tracking via cookies i at blive sporet på dit website. Det problem løses gennem server side tracking, ved udelukkende at benytte data fra serveren og ikke via cookies.
.

Datatilsynets nye reglement:

Via proxy, opbevaring af data i EU og integration med hjemmesidens GDPR-compliance, muliggøres brug af Google Analytics og GA4 inden for lovgivningen..

Anonymiseret data og opbevaret i EU:

Data bliver anonymiseret via proxy, inden den bliver sendt til opbevaring på en server i Europa.

Hurtigere load af hjemmeside:

Ved at placere tracking på en server fjernes kode fra indlæsningen af din hjemmeside. Det gør hjemmesiden hurtigere, og giver dermed bedre SEO samt en optimeret brugeroplevelse. Det kan især være en fordel, hvis du har flere client-side kode/scripts såsom Analytics, Facebook Pixels m.m.

Langt bedre tracking på iPhone- og Safaribrugere:

På langt de fleste iOS enheder, herunder iPhones, slettes cookies efter 7 dage eller umiddelbart efter et besøg på en hjemmeside. Det gør remarketing, via de fleste marketingsplatforme såsom Google Ads og Facebook, nærmest umuligt.læs mere...

Derfor skal du vælge Server-Side Tracking

GDPR Compliant:

SSystemet er bygget op omkring reglementet for dataopsamling, dataopbevaring og anonymisering af data. Dertil er dataene opbevaret på servere i Europa.

Cookieless tracking:
I 2023 bliver cookies udfaset, og der er derfor er der brug for en ny løsning. Tracking på clientside involverer utallige devices og scenarier, hvilket fører til en øget sandsynlighed for, at noget kan påvirke dataene.læs mere...
Ignorere Adblockere:

Langt størstedelen af danske brugere med bærbare computere har installeret adblockers, som forhindrer client side tracking via cookies i at blive sporet på dit website. Det problem løses gennem server side tracking, ved udelukkende at benytte data fra serveren og ikke via cookies.

Datatilsynets nye reglement:

Via proxy, opbevaring af data i EU og integration med hjemmesidens GDPR-compliance, muliggøres brug af Google Analytics og GA4 inden for lovgivningen..

Anonymiseret data og opbevaret i EU:

Data bliver anonymiseret via proxy, inden den bliver sendt til opbevaring på en server i Europa.

Hurtigere load af hjemmeside:

Ved at placere tracking på en server fjernes kode fra indlæsningen af din hjemmeside. Det gør hjemmesiden hurtigere, og giver dermed bedre SEO samt en optimeret brugeroplevelse. Det kan især være en fordel, hvis du har flere client-side kode/scripts såsom Analytics, Facebook Pixels m.m.

Langt bedre tracking på iPhone- og Safaribrugere:

På langt de fleste iOS enheder, herunder iPhones, slettes cookies efter 7 dage eller umiddelbart efter et besøg på en hjemmeside. Det gør remarketing, via de fleste marketingsplatforme såsom Google Ads og Facebook, nærmest umuligt.læs mere...

Data layer

Hvis du vil sælge direkte fra din hjemmeside skal du bruge et data layer.

Et data layer er et objekt på din hjemmeside, der bruges til at videregive oplysninger, som dine brugere genererer ved at interagere på hjemmesiden. Det vil typisk blive bygget ind via jeres hjemmesides back-end. Jeg er specialiseret i WordPress og Shopify, hvormed jeg kan integrere det nemt og sikkert. Det er ikke alle hjemmesider, der har eller behøver et data layer, men det er en stor fordel, da det skaber en mere pålidelig og fleksibel dataindsamling. Hvis du har en e-commerce virksomhed og vil benytte dig af avanceret tracking, er det en nødvendighed at have et data layer, da det optimerer din virksomheds muligheder for at analysere den data, som jeres hjemmeside genererer. Det bidrager samtidigt til et sikkert bruger-miljø, hvor GDPR-lovgivningen overholdes.

Fordelen ved et data layer er, at det giver pålidelig data, efterhånden som det genereres. Jeres hjemmeside, værktøjer og viden om forretningen optimeres dermed. Jeg står for at etablere et data layer, som snakker sammen med din hjemmeside, hvorefter dataene vil blive sendt videre ind i Google Tag Manager, for at distribuere denne data sikkert og krypteret, og videre til marketings- og analyse platforme såsom Google Ads, Google Analytics, LinkedIn og Facebook m.m.

Konsistent og pålideligt data er ét af de bedste grundlag for succes med online annoncering. Data layer sikrer at de data, du beslutter dig for at spore via fx. Google Tag Manager, følger et homogent konsistent “sprog” på tværs af analyseplatforme. Det er samtidig 1:1 med den data, du ser i din Back-end. Hver platform som benytter disse data fra det er implementeret, vil snakke samme “sprog”, og giver dermed dine afdelinger adgang til den samme data. Gennem Google Tag Manager vil dataene fra fx dine marketingsplatforme blive attribueret til netop dén platform, som har generet det givne event/salg/klik. Dette niveau af datastyring, på tværs af værktøjer, er skalerbart efterhånden, som du tilføjer flere værktøjer og ændrer forretningsmål. Med andre ord virker data layer med både Google Ads, Google Analytics, GA4, Hotjar, LinkedIn og Facebook.

Data layer

Hvis du vil sælge direkte fra din hjemmeside, skal du bruge et data layer

Et data layer er et objekt på din hjemmeside, der bruges til at videregive oplysninger, som dine brugere genererer ved at interagere på hjemmesiden. Det vil typisk blive bygget ind via jeres hjemmesides back-end. Jeg er specialiseret i WordPress og Shopify, hvormed jeg kan integrere det nemt og sikkert. Det er ikke alle hjemmesider, der har eller behøver et data layer, men det er en stor fordel, da det skaber en mere pålidelig og fleksibel dataindsamling. læs mere...

Spørgsmål til Server-side tracking?

Overholder Server-Side Tracking GDPR lovgivningen?

Server-Side Tracking kan sættes op med Cookie Consent i jeres CMS-system. Hvis en bruger ikke giver tilladelse til indsamling af data, giver Server-Side Tracking mulighed for udelukkende at spore events på siden, da der på den måde kun indsamles oplysninger om interaktioner og hændelser, der har fundet sted på siden. Der indsamles derfor hverken oplysninger om brugeren, eller gemmes cookies på brugerens enhed. Den indsamlede data, kan derfor ikke benyttes til en bestemt bruger eller til en brugergruppe.

Hvad koster Server-Side Tracking?

Ydelsen for Server Side tracking er baseret på en række parametre. Der er forskel i ydelse alt efter konverteringsmål. såsom fx. leadgenering- eller ecommerce.
Benyt beregningsfunktionen for at se din endelig pris. 

Leadgenering: Opsætning af systemer, links mellem trackingsystem, markedsføringsværktøjer og analyseplatforme.
Ydelse 4800 ex moms (eksl. HubSpot integration og integration med GDPR-BOX.)

E-commerce: Hvis målet er salg direkte fra websitet, skal der opsættes flere funktioner. Bl.a. tags til add-to-cart, checkout flow og salg samt omsætning. Data layer er inkluderet i ydelsen.
Ydelse 6500 kr. ex moms

Data layer: Er målet tracking af salg og omsætning, samt kundeadfærd i forbindelse med checkout flow, er det nødvendigt med et data layer på hjemmesiden, som kan snakke sammen med serveren.
Ydelse 3300,- ex moms.

Hvilken server skal hoste dataen?

For at være compliant med Datatilsynets nye lovgivning, skal serveren befinde sig i Europa. Du kan derfor vælge at lade os stå for server, vælge en 3. part eller selv host jeres data på egen server.

Spørgsmål til Server-side tracking?

Overholder Server-Side Tracking GDPR lovgivningen?

Server-Side Tracking kan sættes op med Cookie Consent i jeres CMS-system. Hvis en bruger ikke giver tilladelse til indsamling af data, giver Server-Side Tracking mulighed for udelukkende at spore events på siden, da der på den måde kun indsamles oplysninger om interaktioner og hændelser, der har fundet sted på siden. Der indsamles derfor hverken oplysninger om brugeren, eller gemmes cookies på brugerens enhed. Den indsamlede data, kan derfor ikke benyttes til en bestemt bruger eller til en brugergruppe.

Hvad koster Server-Side Tracking?

Ydelsen for Server Side tracking er baseret på en række parametre. Der er forskel i ydelse alt efter konverteringsmål. såsom fx. leadgenering- eller ecommerce.
Benyt beregningsfunktionen for at se din endelig pris. 

Leadgenering: Opsætning af systemer, links mellem trackingsystem, markedsføringsværktøjer og analyseplatforme.
Ydelse 4600 ex moms

E-commerce: Hvis målet er salg direkte fra websitet, skal der opsættes flere funktioner. Bl.a. tags til add-to-cart, checkout flow og salg samt omsætning.
Ydelse 5200 kr. ex moms

Data layer: Er målet tracking af salg og omsætning, samt kundeadfærd i forbindelse med checkout flow, er det nødvendigt med et data layer.
Ydelse 3300,- ex moms.

Hvilken server skal hoste dataen?

For at være compliant med Datatilsynets nye lovgivning, skal serveren befinde sig i Europa. Du kan derfor vælge at lade os stå for server, vælge en 3. part eller selv host jeres data på egen server.

Bliv ringet op

Lad mig hjælpe dig i mål med din vækst

    Udfyld formularen med navn og telefonnummer – kontakter dig hurtigst muligt