»Danmarks eneste
GDPR compliant trackingsystem
Optimer din performance via et bedre kendskab til dine brugere. Få langt bedre indsigt i dine kernemålgrupper, salg, leads og din virksomheds samlede performance. Server-Side Tracking gør både din hjemmeside hurtigere, forbedrer dataindsamling, og gør det ligeledes nemmere for dig at bestemme over, hvilken data der bliver indsamlet, så du kan være GDPR-compliant og overholde dansk lovgivning.
» Danmarks eneste
GDPR compliant trackingsystem

Optimer din performance via et bedre kendskab til dine brugere. Få langt bedre indsigt i dine kernemålgrupper, salg, leads og din virksomheds samlede performance. Server-Side Tracking gør både din hjemmeside hurtigere, forbedrer dataindsamling, og gør det ligeledes nemmere for dig at bestemme over, hvilken data der bliver indsamlet, så du kan være GDPR-compliant og overholde dansk lovgivning.

GDPR compliant ✓

Data i EU ✓

Anonymiseret data ✓

Datatilsynets nye reglement ✓
Hvad er Server-Side Tracking?
Server-Side Tracking er en ny teknologi, der gør op med den traditionelle måde, hvorpå man måler brugeradfærd. De fleste tracking løsninger er baseret på client-side tracking. Hér sker indsamling af data om brugeradfærd via brugen af 3. parts-cookies. Det er blandt andet de cookies, som Google Analytics og Facebook placerer i brugerens browser, så snart brugeren accepterer cookies på et givent website.læs mere...
UNDGÅ RISIKOEN FOR PRIVACY BØDER
Tracking som opholder GPRD
Og ligeledes Datatilsynets reglement og krav til anvendelse af Google Analytics
Sikkerhed og compliance er bygget direkte ind i systemet, og sikrer dermed både dig og dine brugere. Herunder kan du se en model for, hvordan systemet er bygget op og, hvordan forskellige systemer sikrer compliance. Systemet er opdateret efter Datatilsynets nye reglement, og derfor kalder vi det Server-Side Tracking 2.0.

UNDGÅ RISIKOEN FOR PRIVACY BØDER
Tracking som opholder GDPR
Og ligeledes Datatilsynets reglement og krav til anvendelse af Google Analytics
Sikkerhed og compliance er bygget direkte ind i systemet, og sikrer dermed både dig og dine brugere. Herunder kan du se en model for, hvordan systemet er bygget op og, hvordan forskellige systemer sikrer compliance. Systemet er opdateret efter Datatilsynets nye reglement, og derfor kalder vi det Server-Side Tracking 2.0.

Server-Side Tracking kan integreres med

Facebook og instagram
Server-side tracking kan integreres med jeres pixel, og sende events direkte til facebook manager.

Google Ads
Server-side tracking kan integreres med Google Ads, og inteligent attribuere identisk data mellem Google Ads og GA4.

Andre systemer
Det er muligt at integrere Server-side tracking med andre systemer,såsom Tiktok, LinkedIn, email-marketingskanaler og meget mere.
Server-Side Tracking
kan integreres med følgende

Facebook og instagram
Server-side tracking kan integreres med jeres pixel, og sende events direkte til facebook manager.

Google Ads
Server-side tracking kan integreres med Google Ads, og inteligent attribuere identisk data mellem Google Ads og GA4.

Andre systemer
Det er muligt at integrere Server-side tracking med andre systemer,såsom Tiktok, LinkedIn, email-marketingskanaler og meget mere.
Branchens bedste tracking
Branchens
bedste tracking
Server-Side Tracking
Server-Side Tracking er en sikker og kontrollerbar måde at spore brugeradfærd og hændelser på, da den ikke anmoder direkte fra brugerens browser, men derimod benytter serverdata. Det er nyttigt, når man beskæftiger sig med følsomme oplysninger og til indsamling af specifikke begivenheder såsom remarketing, sporing af salg, add-to-basket og leadgenerering.
Fordele med Server-Side Tracking
»Anonymiseret data: Den indsamlede data bliver anonymiseret, og er under kontrol af annoncøren i et lukket miljø. Den er dermed ikke tilgængelig for tredjepartsudbydere. Det giver øget sikkerhed for både dig og brugerne.
»Ignorere adblokers: Med server tracking er du ikke afhængige af cookies på din hjemmeside. Dette fjerner problematikken med adblockers, da det automatisk fjerner cookies, men ikke kan fjerne server-sporing.
»Optimeret analyse og markedsføring: Den forbedret data gør dit arbejde mere effektivt og pålideligt, når du skal anvende data til analyser af fx. brugeradfærd, salg og digitale indsatser.
»Hurtigere loadtider: Systemet giver højere hastighed i forhold til almindelig tracking, da der ikke er nogen pixels, scripts eller andet, der kan komme i vejen i indlæsningen af din hjemmeside. Server-Side Tracking vil også øge hastigheden på dit websted og dermed også give SEO et boost.
Jeg hjælper dit website med at overholde GDPR-reglerne
Alt data bliver opbevaret på en sikker server i Europa. Derefter kan den data blive sendt direkte til Google Analytics, Google Ads, Facebook og andre marketingkanaler. Via proxy-serveren, som er indbygget i trackingløsningen, får du aggregeret konverteringsdata fra dine besøgende, der ikke giver samtykke til cookies. På den måde overholder du både GDPR samt dansk lovgivning.læs mere...
iPhone brugere
+90% forbedring af dataindsamlig
Med iOS 14 og frem er onlineannoncering blevet markant mere vanskeligt, da Apple har implementeret ITP for at fjerne cookies på iPhonebrugere. Især med Facebook-annoncering er dette blevet et enormt problem. Med tabet af data, som skyldes Apples seneste begrænsninger, har de fleste annoncører på tværs af marketingplatforme set et markant fald i performance – især inden for E-commerce. Nogle har oplevet et fald i performance på 60-70% sammenlignet med tal fra før iOS 14.
For at overkomme udfordringen skabte Facebook deres Conversions API, men det har ikke hjulpet nok på den tabte data, og der er derfor fortsat store huller i den samlede data. Den seneste udvikling i forhold til privacy, herunder Google Chromes udfasning af tredjeparts cookies i 2023, Apples aggressive privatlivsopdatering og brugeres stigende adaption af adblockers betyder, at annoncører ikke længere kan stole blindt på traditionelle, browserbaserede metoder til aflæsning af brugerdata og målretning af målgrupper. Det er netop det issue, som Server-Side Tracking kan hjælpe.
Tæt på 100% indsamling af data af iPhonebrugere
Med iOS 14 og frem er onlineannoncering blevet markant mere vanskeligt, da Apple har implementeret ITP for at fjerne cookies på iPhonebrugere. Især med Facebook-annoncering er dette blevet et enormt problem. Med tabet af data, som skyldes Apples seneste begrænsninger, har de fleste annoncører på tværs af marketingplatforme set et markant fald i performance – især inden for e-commerce. Nogle har oplevet et fald i performance på 60-70% sammenlignet med tal fra før iOS 14.læs mere...
Beregn din pris på Server-Side Tracking
Vælg Server-Side Tracking fordi
SSystemet er bygget op omkring reglementet for dataopsamling, dataopbevaring og anonymisering af data. Dertil er dataene opbevaret på servere i Europa.
I 2023 bliver cookies udfaset, og der er derfor brug for en ny løsning. Tracking på clientside involverer utallige devices og scenarier, hvilket fører til en øget sandsynlighed for, at noget kan påvirke dataene.læs mere...
Størstedelen af danske brugere benytter adblockers på deres dekstop browser, som forhindrer client side tracking via cookies på dit website. Det problem løser Server-Side Tracking, ved udelukkende at benytte data fra server og ikke via cookies.
Via proxy, opbevaring af data i EU og integration med hjemmesidens GDPR-compliance, er det lovligt at bruge Google Analytics 4. Dog vil Universal Analytics fortsat ikke kunne bruges, da det ikke kan kobles sammen med en server.
Data bliver anonymiseret via proxy, inden den bliver sendt til opbevaring på en server i EU.
Ved at placere tracking på server fjernes kode fra indlæsningen af din hjemmeside. Det gør indlæsningstiden hurtigere, og giver dermed bedre SEO og dertil en optimeret brugeroplevelse. Det kan især være en fordel, hvis du har flere client-side kode/scripts såsom Analytics, Facebook Pixels, med mere.
På langt de fleste iOS enheder, herunder iPhones, slettes cookies efter 24 timer eller umiddelbart efter et besøg på en hjemmeside. Det gør remarketing, via de fleste marketingplatforme såsom Google Ads og Facebook, nærmest umuligt.læs mere...
Derfor skal du vælge Server-Side Tracking
SSystemet er bygget op omkring reglementet for dataopsamling, dataopbevaring og anonymisering af data. Dertil er dataene opbevaret på servere i Europa.
I 2023 bliver cookies udfaset, og der er derfor brug for en ny løsning. Tracking på clientside involverer utallige devices og scenarier, hvilket fører til en øget sandsynlighed for, at noget kan påvirke dataene.læs mere...
Størstedelen af danske brugere benytter adblockers på deres dekstop browser, som forhindrer client side tracking via cookies på dit website. Det problem løser Server-Side Tracking, ved udelukkende at benytte data fra server og ikke via cookies.
Via proxy, opbevaring af data i EU og integration med hjemmesidens GDPR-compliance, er det lovligt at bruge Google Analytics 4. Dog vil Universal Analytics fortsat ikke kunne bruges, da det ikke kan kobles sammen med en server.
Data bliver anonymiseret via proxy, inden den bliver sendt til opbevaring på en server i EU.
Ved at placere tracking på server fjernes kode fra indlæsningen af din hjemmeside. Det gør indlæsningstiden hurtigere, og giver dermed bedre SEO og dertil en optimeret brugeroplevelse. Det kan især være en fordel, hvis du har flere client-side kode/scripts såsom Analytics, Facebook Pixels, med mere.
På langt de fleste iOS enheder, herunder iPhones, slettes cookies efter 24 timer eller umiddelbart efter et besøg på en hjemmeside. Det gør remarketing, via de fleste marketingplatforme såsom Google Ads og Facebook, nærmest umuligt. læs mere...
Få tilskud på 50.000 kr.
Via samarbejde med SMV Digital, har du mulighed for at få tilskud til din digitale strategi. Ansøg fra 50.000,- og helt op til 250.000,-
Kan søges til følgende:
✓ Digital omstilling
✓ SEO undervisning og rådgivning
✓ IT sikkerhed
✓ Opbygning af webshop
✓ Digital markedsføring
Få tilskud på 50.000 kr.
Via samarbejde med SMV Digital, har du mulighed for at få tilskud til din digitale strategi. Ansøg fra 50.000,- og helt op til 250.000,-
Kan søges til følgende:
✓ Digital omstilling
✓ SEO undervisning og rådgivning
✓ IT sikkerhed
✓ Opbygning af webshop
✓ Digital markedsføring
Hvis du vil sælge direkte fra din hjemmeside, skal du bruge et data layer
Data layer
Et data layer er et lag på din webshop, der bruges til at videregive oplysninger, som dine brugere genererer ved at interagere på shoppen. Systemet vil typisk blive bygget ind via jeres back-end. Vi er specialiseret i WordPress og Shopify, hvor vi kan installere det nemt og sikkert. Hvis du har et andet systemet, kan det stadig lade sig gøre, men kræver mere kodning.
Det er ikke alle hjemmesider, der har, eller behøver et data layer. Men det er en stor fordel, da det skaber en mere pålidelig og fleksibel dataindsamling. Hvis du har en webshop, og vil benytte avanceret tracking, er det en nødvendighed at have et data layer, da det optimerer dine muligheder for at analysere købsdata. Det bidrager samtidigt til et sikkert bruger-miljø, hvor GDPR-lovgivningen overholdes.
Fordelen ved et data layer er, at det giver pålidelig data, efterhånden som det genereres. Jeres hjemmeside, værktøjer og viden om forretningen optimeres dermed. Vi sørger for at sikrer at data layer sikrer at data bliver sendt videre til Google Tag Manager, for at distribuere data sikkert og krypteret. Dernæst senders data videre til marketings- og analyse platforme såsom Google Ads, Google Analytics, LinkedIn og Facebook m.m.
Konsistent og pålideligt data er ét af de bedste grundlag for succes med online-annoncering. Data layer sikrer, at de data, du har brug for, følger et homogent konsistent “sprog” på tværs af analyseplatforme. Det er samtidig 1:1 med den data, du ser i din back-end. Hver platform, som benytter disse data fra det er implementeret, vil snakke samme “sprog”, og giver dermed dine afdelinger adgang til den samme data. Gennem Google Tag Manager vil dataene fra fx dine marketingplatforme blive attribueret til netop dén platform, som har genereret det givne event/salg/klik. Dette niveau af datastyring, på tværs af værktøjer, er skalerbart efterhånden, som du tilføjer flere værktøjer, og ændrer forretningsmål. Med andre ord virker data layer med både Google Ads, Google Analytics, GA4, Hotjar, LinkedIn og Facebook.
Data layer
Hvis du vil sælge direkte fra din hjemmeside,
skal du bruge et data layer
Et data layer er et lag på din webshop, der bruges til at videregive oplysninger, som dine brugere genererer ved at interagere på shoppen. Systemet vil typisk blive bygget ind via jeres back-end. Vi er specialiseret i WordPress og Shopify, hvor vi kan installere det nemt og sikkert. Hvis du har et andet systemet, kan det stadig lade sig gøre, men kræver mere kodning.
Det er ikke alle hjemmesider, der har, eller behøver et data layer. Men det er en stor fordel, da det skaber en mere pålidelig og fleksibel dataindsamling. Hvis du har en webshop, og vil benytte avanceret tracking, er det en nødvendighed at have et data layer, da det optimerer dine muligheder for at analysere købsdata. Det bidrager samtidigt til et sikkert bruger-miljø, hvor GDPR-lovgivningen overholdes.læs mere...
Virksomheder, som jeg samarbejder med
Virksomheder, som jeg samarbejder med

Spørgsmål til Server-side tracking?
Overholder Server-Side Tracking GDPR lovgivningen?
Server-Side Tracking skal sættes op med jeres Cookie Consent. Hvis en bruger ikke giver tilladelse til indsamling af data, giver Server-Side Tracking mulighed for udelukkende at spore brugeradfærd og indsamle brugerdata. Den vil udelukkende indsamle oplysninger om interaktioner og hændelser, der har fundet sted på hjemmesiden. Der indsamles derfor hverken oplysninger om brugeren, eller gemmes cookies på brugerens enhed.
Hvad koster Server-Side Tracking?
Ydelsen for Server-Side Tracking er baseret på en række parametre. Der er forskel i ydelse alt efter konverteringsmål, såsom fx. leadgenering- eller e-commerce.
Benyt beregningsfunktionen for at se din endelig pris.
Leadgenering: Opsætning af systemer, links mellem trackingsystem, markedsføringsværktøjer og analyseplatforme.
Ydelse 4800 ex moms (eksl. HubSpot- og Cookies consent integration.)
E-commerce: Hvis målet er salg direkte fra websitet, skal der opsættes flere funktioner. Bl.a. tags til add-to-cart, checkout flow og salg samt omsætning. Data layer er inkluderet i ydelsen.
Ydelse 8400 kr. ex moms.
Data layer: Er målet tracking af salg og omsætning, samt kundeadfærd i forbindelse med checkout flow, er det nødvendigt med et data layer på hjemmesiden, som kan kommunikere med serveren.
Ydelse 3300,- ex moms
Hvilken server skal hoste dataen?
For at være compliant med Datatilsynets nye lovgivning, skal serveren befinde sig i EU. Du kan derfor vælge at lade os stå for server, vælge en 3. part eller selv være host for jeres data på egen server. Vores hosting befinder sig i Amsterdam og Paris.
Spørgsmål til Server-side tracking?

Overholder Server-Side Tracking GDPR lovgivningen?
Server-Side Tracking skal sættes op med jeres Cookie Consent. Hvis en bruger ikke giver tilladelse til indsamling af data, giver Server-Side Tracking mulighed for udelukkende at spore brugeradfærd og indsamle brugerdata. Den vil udelukkende indsamle oplysninger om interaktioner og hændelser, der har fundet sted på hjemmesiden. Der indsamles derfor hverken oplysninger om brugeren, eller gemmes cookies på brugerens enhed.
Hvad koster Server-Side Tracking?
Ydelsen for Server-Side Tracking er baseret på en række parametre. Der er forskel i ydelse alt efter konverteringsmål, såsom fx. leadgenering- eller e-commerce.
Benyt beregningsfunktionen for at se din endelig pris.
Leadgenering: Opsætning af systemer, links mellem trackingsystem, markedsføringsværktøjer og analyseplatforme.
Ydelse 4800 ex moms (eksl. HubSpot- og Cookies consent integration.)
E-commerce: Hvis målet er salg direkte fra websitet, skal der opsættes flere funktioner. Bl.a. tags til add-to-cart, checkout flow og salg samt omsætning. Data layer er inkluderet i ydelsen.
Ydelse 8400 kr. ex moms.
Data layer: Er målet tracking af salg og omsætning, samt kundeadfærd i forbindelse med checkout flow, er det nødvendigt med et data layer på hjemmesiden, som kan kommunikere med serveren.
Ydelse 3300,- ex moms
Hvilken server skal hoste dataen?
For at være compliant med Datatilsynets nye lovgivning, skal serveren befinde sig i EU. Du kan derfor vælge at lade os stå for server, vælge en 3. part eller selv være host for jeres data på egen server. Vores hosting befinder sig i Amsterdam og Paris.
Bliv ringet op
Lad mig hjælpe dig i mål med din vækst